top of page

REHBERLİK

Rehberlik Servisimiz

– Rehberlik isteklilik ve gönüllülüğe dayalı bir yardımdır.

– Rehberlikte öğrenci hakkında hazırlanan test, anket, bilgi toplama amaç değil, öğrencilere yardımcı olmak için kullanılan araçtır.

– Rehberlikte danışan öğrencilerin özellikleri ne olursa olsun, hasta olarak algılanmaz ve özelliklerine kişiliklerine saygı duyulur

– Rehberlikte ilişkiler tek yönlü olmayıp, rehber öğretmen ile öğrencinin karşılıklı saygı, hak, sorumluluk işbirliğine dayalı bir etkileşim ilişkisi vardır

-Rehberlikte öğrenci hakkında edinilen bilgiler açık yakalama, tehdit etme baskı aracı olarak kullanılmayıp gizli ve özel her türlü bilgiler onun en verimli gelişimi için kullanılır ve gizli tutulur

– Rehberlik bireyin benlik ve kişilik gelişimine yardımcı olmaktır.

– Rehberlik disiplin işi değildir. Yalnız öğrencilere her türlü uyumları için, program ve birlikte yaşama, bilmeden hatalara düşmemeye yönelik kurallar hakkında bilgi verilebilir.

– Rehberlik öğrencilerin her türlü eğitimi ve gelişimi için uygun ortam yaratmaktır.

– Rehberlik sadece sorunlu olan öğrencilerin problemlerinin çözümüne yardımcı olma, onlara bir takım hizmetler sunmayla sınırlı değildir. Önleyici, yönlendirici, uyum sağlayıcı, geliştirici, bütünleştiri  aydınlatıcı fonksiyonlarıyla diğer öğrencilere de hitap etmektedir.

– Rehberlik sadece psikolojik danışma değildir, rehberlik aynı zamanda bir kişilik hizmetleri topluluğu olarak sağlık, sosyal kültürel v.b hizmetleri de içermektedir.

Bu açıklamaları yaptıktan sonra rehberlik ilkelerinden en önemlisine daha ayrıntılı değinmekte fayda var. “Rehberlikte gizlilik esastır”. Öğrenci öğretmen veya veli ile yapılan her türlü görüşme, danışma ve mülakatlar gizli tutulur, bireyin kendi isteği ve onayı dışında kesinlikle bir üçüncü şahısla paylaşılmaz. Bu yüzden problemlerin etraflıca konuşulmasında ve çözüm yolları bulmak için ayrıntılı olarak analiz edilmesinde hiçbir sakınca yoktur. Meslek ilkelerine tam olarak bağlı her psikolojik danışman bu ilkeye titizlikle uyar-uyması gerekir.

Profesyonel yardım alma davranışı  bir “kültürlülük” göstergesidir. Çoğu birey için her ne kadar “benim yardıma ihtiyacım yok, kendi işimi kendim yaparım” düşüncesi hakim olsa da, önleyici rehberlik bağlamında problem ortaya çıkmadan veya daha fazla büyümeden, çözüm odaklı uzman yardımı almak, karşılaşılan problemin içinden çıkılması zor bir hal almasına engel olacak, birey daha mutlu ve etkili bir yaşam sürmek için önemli bir adımı atmış olacaktır.

 

Ülkemizde İlköğretim- Lise düzeyinde okulların ve Dershanelerin bünyesinde Rehberlik Servisi- Rehber Öğretmen mevcuttur ve işlevsel olarak çalışmalarını sürdürmeye gayret göstermektedirler. Çalışmalarımızın daha verimli olması, öğrencilerimizin daha kaliteli bir eğitim öğretim hayatı sürdürebilmesi için sizinle her zaman işbirliği içerisinde olmamız gerektiğini unutmayınız. Sağlıklı, mutlu ve üretken bir yaşam geçirmeniz dileği ile.

Rehberlik Saatleri

25 EYL
05 EKI
15 EKİ
Eğitim Disiplini
  •  Derslere ve özel çalışmalara katılım zorunludur.

  •  Devamsız öğrenciler aynı gün içinde aranır.

  •  Ders sonunda verilen konu testlerinin evde çözümü ve tekrarı zorunludur.Hafta içi etüt saatlerinde aksatılmadan kontrol edilir.

  •  Ödev takip çizelgeleri ile verilen ev ödevleri ile tekrar çalışmaları ile konular pekiştirilir. Bu uygulamanın hedefi bilgiyi sürekli kılmaktır.

  •  Ödev takip çizelgelerindeki ödevler bir sonraki hafta içi ders dışı çalışma saatlerinde öğretmenler tarafından kontrol edilir. Çözümü yapılamayan sorular çözümlenir,

  •  Ödevini yapmayanlar tekrar ödevlendirilerek rehberlik birimine yönlendirilir

  •  Devamsız öğrenciler aynı gün içinde aranır.

  •  Ders sonunda verilen konu testlerinin evde çözümü ve tekrarı zorunludur.Hafta içi etüt saatlerinde aksatılmadan kontrol edilir.

  •  Ödev takip çizelgeleri ile verilen ev ödevleri ile tekrar çalışmaları ile konular pekiştirilir. Bu uygulamanın hedefi bilgiyi sürekli kılmaktır.

  •  Ödev takip çizelgelerindeki ödevler bir sonraki hafta içi ders dışı çalışma saatlerinde öğretmenler tarafından kontrol edilir. Çözümü yapılamayan sorular çözümlenir,

  •  Ödevini yapmayanlar tekrar ödevlendirilerek rehberlik birimine yönlendirilir

Eğitim Metodu

 

• Problem çözme becerilerini geliştirmeleri,

• Matematiksel düşünme becerisi kazanmaları,

• Matematiğin kendine has dilini ve terminolojisini doğru ve etkili bir şekilde kullanabilmeleri,

• Matematiğe ve matematik öğrenimine değer vermelerinin sağlanması amaçlanmıştır.

• Öğrencileri, matematiksel düşünme gücü gelişmiş iyi birer problem çözücü olarak yetiştirmeyi amaçlayan bu program; matematiksel kavramlara, bu kavramların kendi içlerindeki ilişkilere, temel matematiksel işlemler ve bu işlemlerin barındırdığı matematiksel anlamlara vurgu yapmaktadır. İşlemsel ve bilgi odaklı matematik öğretimi yerine matematiksel kavramların sınıf ortamında tartış- malar yürütülerek yapılandırıldığı, işlemsel ve kavramsal bilginin dengeli bir şekilde ele alındığı bir yaklaşım esas alınmakta; öğrencilerin informel deneyimlerinden ve sezgilerinden yola çıkarak matematiksel anlamları oluşturmalarına ve soyutlama yapabilmelerine yardımcı olmak amaçlanmaktadır.

PEKİ NEDİR  REHBERLİK ? 

 

– Rehberlik isteklilik ve gönüllülüğe dayalı bir yardımdır.

– Rehberlikte öğrenci hakkında hazırlanan test, anket, bilgi toplama amaç değil, öğrencilere yardımcı olmak için kullanılan araçtır.

– Rehberlikte danışan öğrencilerin özellikleri ne olursa olsun, hasta olarak algılanmaz ve özelliklerine kişiliklerine saygı duyulur

– Rehberlikte ilişkiler tek yönlü olmayıp, rehber öğretmen ile öğrencinin karşılıklı saygı, hak, sorumluluk işbirliğine dayalı bir etkileşim ilişkisi vardır

-Rehberlikte öğrenci hakkında edinilen bilgiler açık yakalama, tehdit etme baskı aracı olarak kullanılmayıp gizli ve özel her türlü bilgiler onun en verimli gelişimi için kullanılır ve gizli tutulur

– Rehberlik bireyin benlik ve kişilik gelişimine yardımcı olmaktır.

– Rehberlik disiplin işi değildir. Yalnız öğrencilere her türlü uyumları için, program ve birlikte yaşama, bilmeden hatalara düşmemeye yönelik kurallar hakkında bilgi verilebilir.

– Rehberlik öğrencilerin her türlü eğitimi ve gelişimi için uygun ortam yaratmaktır.

– Rehberlik sadece sorunlu olan öğrencilerin problemlerinin çözümüne yardımcı olma, onlara bir takım hizmetler sunmayla sınırlı değildir. Önleyici, yönlendirici, uyum sağlayıcı, geliştirici, bütünleştiri  aydınlatıcı fonksiyonlarıyla diğer öğrencilere de hitap etmektedir.

– Rehberlik sadece psikolojik danışma değildir, rehberlik aynı zamanda bir kişilik hizmetleri topluluğu olarak sağlık, sosyal kültürel v.b hizmetleri de içermektedir.

Bu açıklamaları yaptıktan sonra rehberlik ilkelerinden en önemlisine daha ayrıntılı değinmekte fayda var. “Rehberlikte gizlilik esastır”. Öğrenci öğretmen veya veli ile yapılan her türlü görüşme, danışma ve mülakatlar gizli tutulur, bireyin kendi isteği ve onayı dışında kesinlikle bir üçüncü şahısla paylaşılmaz. Bu yüzden problemlerin etraflıca konuşulmasında ve çözüm yolları bulmak için ayrıntılı olarak analiz edilmesinde hiçbir sakınca yoktur. Meslek ilkelerine tam olarak bağlı her psikolojik danışman bu ilkeye titizlikle uyar-uyması gerekir.

Profesyonel yardım alma davranışı  bir “kültürlülük” göstergesidir. Çoğu birey için her ne kadar “benim yardıma ihtiyacım yok, kendi işimi kendim yaparım” düşüncesi hakim olsa da, önleyici rehberlik bağlamında problem ortaya çıkmadan veya daha fazla büyümeden, çözüm odaklı uzman yardımı almak, karşılaşılan problemin içinden çıkılması zor bir hal almasına engel olacak, birey daha mutlu ve etkili bir yaşam sürmek için önemli bir adımı atmış olacaktır.

 

Ülkemizde İlköğretim- Lise düzeyinde okulların ve Dershanelerin bünyesinde Rehberlik Servisi- Rehber Öğretmen mevcuttur ve işlevsel olarak çalışmalarını sürdürmeye gayret göstermektedirler. Çalışmalarımızın daha verimli olması, öğrencilerimizin daha kaliteli bir eğitim öğretim hayatı sürdürebilmesi için sizinle her zaman işbirliği içerisinde olmamız gerektiğini unutmayınız. Sağlıklı, mutlu ve üretken bir yaşam geçirmeniz dileği ile.

bottom of page